În ultimul timp românii au preferat produsele ieftine,
astfel podenrea mărcilor private dezvoltate de retaileri au fost mai bine
vândute decât cele de brand.
Românii nu au mai putut absorbi în acest an inflaţia în
consumul de bunuri de larg şi au început să cumpere produse mai ieftine.
Conform unui raport al Consiliului Concurenţei, anul trecut
ponderea mărcilor private în totalul vânzărilor magazinelor a fost de 7%. De
asemenea, vânzările de produse marcă privată ale retailerilor au crescut în
2012, faţă de anul anterior, cu 34% pe categoria alimentelor şi cu 36% pe
segmentul produselor nealimentare.
De asemenea, ponderea cheltuielilor pentru achiziţia de
bunuri de larg consum în bugetul românilor a crescut de la 41% în 2008-2010, la
42% în 2011-2012 şi la 43% la jumătatea acestui an. Tot în acest an, comerţul
modern a depăşit pentru prima dată comerţul tradiţional ca pondere în total,
ajungând la 53%, de la 49% anul trecut. Cea mai mare pondere în comerţul modern
este deţinută de hipermarketuri - 28%, urmată de supermarketuri - 13%,
discounteri - 9%, cash&carry - 1% şi magazine de proximitate - 2%.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu