Noul Timbru de Mediu este anunţat să intre în vigoare pe data de 15
martie, iar multi nu stiu inca ce prsupune introducerea lui.
Pentru a oferi informatii utile celor interesati, Ministerul Mediului si
Schimbarilor Climatice a lansat un “Ghid de informatii utile” privind timbrul
de mediu.
Iata ce contine el:
Timbrul de mediu mentine cote similare celor din prezent pentru masinile
cu tehnologie Euro 5 (exista si cazuri in care aceste cote scad, precum si
unele cazuri in care acestea cresc, dar nu major) si creste cotele pentru
masinile cu tehnologii Euro 4 si Euro 3, care se vor afla in circulatie mult
timp si deci vor polua o perioada indelungata.
Pentru masinile cu tehnologii mai slabe (Euro 2, Euro 1 si non-Euro),
pentru ca este vorba de masini mai vechi, cu durata mult mai mica de
functionare (pana la data la care acestea se vor casa), timbrul de mediu va
scadea. Taxa actuala nu includea scaderi importante la acest capitol si se
ajungea ca, pentru masini foarte vechi, sa fie virtual imposibila vanzarea din
cauza valorilor mari ale taxei.
Pentru masinile cu tehnologie Euro 6, precum si pentru masinile hibride
si electrice, timbrul de mediueste zero! Statul roman ofera acest stimulent
celor care doresc achizitionarea de astfel de masini.
Se instituie “Eco-tichetul” ce reprezinta o prima la achizitia unui
autovehicul electric nou de 12.000 lei; Se acorda persoanelor fizice,
unitatilor administrative teritoriale si institutiilor publice.
Se va plati o singura data si reprezinta costul poluarii pentru intreaga
durata de viata a masinii. Nu se va platitimbrul de mediu la revanzare.
Timbrul de mediu se plateste doar la prima inmatriculare pe piata din
Romania (sau la prima transcriere).
Se va plati, ca si pana acum, la administratia financiara.
Nu se plateste de catre cei care au platit taxa pana acum, in diversele
forme care a existat.
In cazul celor care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei
incasate ilegal – daca acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum
si cei care au inmatriculat autoturismele fara achitarea taxei, in baza HJ, vor
plati noul timbru la prima vanzare amasinii.
Timbrul de mediu se aplica doar la categoria M1; pentru restul (M2, M3,
N1, N2, N3), ramane formula actuala.
Timbrul de mediu va avea valori diferite in functie de tipul de
combustibil, deoarece emisiile poluante de pulberi sunt mult mai mari pentru
autovehiculele care folosesc motorina fata de cele care folosesc benzina.- La
norma de poluare Euro 5, emisiile de pulberi sunt egale si valorile taxei sunt
egale, atat pentru benzina, cat si pentru motorina.
La masiniel inmatriculate inainte de 2007 se va face recalcularea
cotelor pentru masinile vechi, in functie de perioada de viata a masinii,
astfel incat aceste valori sa nu mai fie prohibitive. Practic, taxa pentru
acest tip de masini scade semnificativ fata de situatia din prezent, ajungand
la cifre rezonabile.
Pentru masinile scoase din Romania si inmatriculate in alte tari, se
restituie o parte din taxa platita, ultimului proprietar, ca parte reziduala a
acesteia (calculata in functie de perioada de utilizare).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu